TAHTAKÖPRÜ
Fenerbahçe Stadı'nın önündeki köprü önce tahtadan yapılmış bir köprü imiş.Ağır vasıtaların olmadığı,Kadıköy'deki otomobil sayısının 10 taneyi geçmediği1920 yılında bu köprüden enen çok at arabaları geçermiş..Osmanlı döneminde yapıldığı gerçekmiş.Enine dizilmiş tahtaların çivileri zamanla gevşemiş,tekerlek bir ucuna basınca diğer ucu havaya kalkarmış,çürümüş korkuluklara dayanmamaya özen gösterilirmiş.
1927 -1928 yıllarında Suadiye ile Kadıköy arasında MURAT ve SUHULET otobüsleri işlemeye başlayınca)önce köprü revizyona tabi tutulmuş.İlerki yıllarda tramvay hattı için beton yapılmış ve genişletilip bugünkü halini almış.
Tahtaköprü'den iki yüz metre ilerde,Kuşdili çayırı'nın başında alçak,dar,üzerinden sadece insanların geçebileceği bir köprü daha varmış.Pek işlek değilmiş, Köprüden hemen sonra Fenerbahçe Kulübünün yanan lokali,onun da bitişiğinde Hamdi'nin Gazinosu varmış.Uzun zaman tahtadan yapılmış olarak kullanılmış olan köprü, Kurbağalıdere'nin ıslah planı ile betona dönüştürülüp,genişletilmiş,fakat yine de yalnızca insanlar için kullanılır halda bırakılmış.45 yıl kadar önce şiddetli yağan yağmurlar dolayısıyla dere yükselmiş,akıntı bu köprüyü Tahtaköprünün altına sıkıştırmış.Ters dönmüş bir masa gibi tablası aşağıda bacakları yukarda bir vaziyette günlerce durmuş,sonra sökülüp kaldırılmış.
TAŞKÖPRÜ
Mahmut Dede Türbesi'nin karşısında, Fenerbahçe stadı'nın arkasından geçen yola uzanan yarı ahşap köprü 1920lerde çökmüş olup, kullanılmaz bir haldeymiş.Arabalar derenin sığ yerinden geçermiş.1928 yılında tamamı ve korkulukları taşdan yapılmış ve o yıldan sonra "TAŞKÖPRÜ"adını almış.
Geceleri ışıksız olan bu köprüden kimse geçemezmiş.Papazın bağı ile Fenerbahçe Stadyumu arkasındaki cadde gündüzleri bile tehlikeli olduğundan Taşköprü geceleri am bir sessizliğe gömülürmüş.
Köprünün iki başı da mezarlıkmış.Zaten aşağıdaki fotoğraflardan "cimetieres turques a Kourbali-Dere yazılı olanında göreceksiniz.Kadıköy'deki Atatürk Köprüsüne giden yollar yapılıncaya kadar bu Taşköprü kullanılmış.Çok sağlam bir yapı olan bu köprü yollar yapılınca yıkılmış ve Kurbağalıdere kanal haline getirilmiş.
Taşköprünün yüz metre kadar ilerisindeki köprüden yalnız tren yolu geçermiş.Oldukça yüksek yapılmış olan bu demiryolu köprüsü sonradan değiştirilmiş........
ALINTI ve KAYNAK:Bizans Metropolünde ilk TÜRK Köyü-KADIKÖY-Dr.Müfid EKDAL
Kadıköy Belediye Başkanlığı Kültür Yayınları 1996