19 Temmuz 2011 Salı

Karina/Karine/Nebiler Köyü-Asar Kaya-Dikili

2004 yılında Kozak Yayla'sında Perperene'yi gezdikten sonra Köylüler bana Asar Kaya'dan bahsetmişlerdi bile, ama ben orasının KARİNA olduğunu anlamıştım, çünkü ATARNA/Ağıltepe-Dikili Çatısında, KANAİ/Bademli, Killik, ATTAE/Bahçeliköy?Seyitler dışında kalan dördüncü DİKİLİ çevresi antik yerleşimi KARİNE'ydi.  Yalnız makinamda filmim bitmişti, bu çok büyük bir talihsizlikti, gezdim çevreyi ama fotograflayamadım, içim içimi yemişti. 

Heredot’a göre, Pers Satrabı Xerkes, M.Ö.480’de Yunanistan seferine giderken Atarneus ovasına gelmiş burada Karine'de kalmış buradan kuzeye dönerek yoluna devam etmiştir. Böylece Karena’nın ismi ilk kez duyulmuştur.
Antik Karene kenti, yalçın ve kayalık bir tepe olan Asarkaya’da kurulmuştur. Burada yüzey araştırması ve kazı yapılamadığından kalıntıların ne olduğu yeterince bilinmemektedir. Bununla beraber kale duvarlarının kalıntıları ile taş döşeli bir yolun dışında bol miktarda çanak çömlek parçaları bulunmaktadır.

Asar Kaya'ya gitmek için Nebiler Köyü ılıcasının yoluna sağa sapınız, yol düzgündür, 3 km sonra Gökçeağıl Köyüne (KEMENTE) sonra geleceksiniz. Sonra Nebiler Köyü'ne geldiğinizde Asar Kaya oradan görünür. 
Kaya'ya 45 dk. lık bir tırmanışla çıkınız, 204 metre yüksekliğinde yalçın kayalığa çıkarsınız.  Bol keramikli bir yüzey görürsünüz. Çevrede araştırılacak bir yerleşimin varlığını hemen hissedersiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder